МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗДО - це спеціальний комплекс взаємопов'язаних практичних заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, їх безперервну та професійно-методичну освіту, яка зорієнтована в кінцевому результаті на підвищення рівня освіченості, розвинутості і вихованості.
Організація методичної роботи роботи закладу дошкільної освіти будується на основі державних директивних документів про освіту, зокрема тих, що регламентують і визначають основні напрямки та зміст навчально – виховної роботи з дітьми: - Закон України «Про дошкільну освіту», - Базовий компонент дошкільної освіти - Положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти.
У закладах дошкільної освіти для підвищення професійного рівня педагогічних працівників використовуються три групи форм організації методичної роботи: - колективні (інструктивно-методичні наради, педагогічні ради, педагогічні читання, теоретичні семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди освітнього процесу); - групові (методичні об’єднання вихователів дошкільних груп, робота творчих груп, консультації); - індивідуальні (наставництво, самоосвіта, взаємовідвідування, робота над проблемними питаннями, атестація).
Методична робота закладу дошкільної освіти спрямована на: - вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; -стимулювання творчого потенціалу педагогів; - підвищення педагогічної культури педагогів; - вдосконалення педагогічної майстерності; - розвиток спеціальних умінь та навичок; - формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи: вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності. Напрямки методичної роботи: •підвищення соціально – психологічної культури вихователів; • вдосконалення педагогічної майстерності; • сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою; • розвиток спеціальних умінь та навичок. Принципи методичної роботи: •педагогічна співпраця з вихователем; • робота в режимі довіри, доброзичливості; • творча атмосфера , стимулювання творчої активності; • принцип допоміжно – регульованого контролю; • надання вихователеві права вибору; • системність методичних заходів; • принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні; • щоденна допомога; •випереджувальний характер методичної роботи.
До найпоширеніших форм методичної роботи відносимо такі: - методичні об’єднання - теоретичний семінар - семінар-практикум - тренінг - майстер-клас - огляд-конкурс - творчий звіт - ярмарок педагогічних ідей - клуб - ділова гра - консультація - колективний перегляд - методичний міст - ток-шоу.
Коментарi