Національно-патріотичне виховання дошкільнят

/Files/images/національно-патріотичне виховння.jpg

Патріотизм (грец. patris — батьківщина) — це любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу.

Особистісні якості та риси характеру, притаманні свідомому громадянину й патріоту

  • повага до батьків, свого ро­доводу, традицій та історії рідного народу;
  • пра­цьовитість;
  • висока художньо-естетична культура;
  • патріотична самосвідомість та громадянська від­повідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
  • повага до Конституції, законів Української держави;
  • досконале знання державної мови.

Завдання патріотичного виховання:

  • Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста)
  • Почуття власної гідності як представників свого народу
  • Виховання любові,поваги до своїх національних особливостей
  • Формування духовно-моральних взаємин
  • Формування любові до культурного спадку свого народу
  • Толерантне ставлення допредставників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.



/Files/images/Україна.jpg Патріотичне виховання ґрунтується на фундаменталь­них принципах.

Принцип природовідповідності виховання означає врахування багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх анатомічних, фізіологічних, психологічних, національних і регіональних особливостей.

Принцип культуровідповідності, який передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості, базуючись на набутому морально-етичному досвіді людства.

Принцип етнізації виховного процесу означає наповнення виховання національним змістом, спрямованим на формування самосвідомості громадянина.

Принцип гуманізму означає сприйняття особистості вихованця як вищої соціальної цінності, визнання. Його права на свободу, розвиток здібностей і виявлення індивідуальності, створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини, джерел її життєвих сил (в центрі уваги перебуває дитина з її потребами, запитами, можливостями і здібностями); повага до особистості дитини, розуміння її запитів, інтересів, гідності, довір'я до неї; виховання гуманної особистості, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної.

Принцип демократизму передбачає, що учасники овітнього процесу виступають рівноправними партнерами у процесі спілкування, беруть до уваги точку зору один одного, визнають право на її відмінність від власної, узгоджують свої позиції.

Принцип інтегративності передбачає єдність педагогічних вимог школи, сім'ї і громадськості. Організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучення батьків. Здійснення гуманних, стійких і єдиних вимог до дітей з боку різних соціальних інститутів, посилення педагогічного впливу на них, підвищення спільними зусиллями ефективності освітнього процесу.

Принцип безперервності виховання означає забезпечення цілісності і наступності у вихованні, перетворення його у процес, що триває впродовж усього життя людини. Нероздільність навчання і виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання і виховання формування цілісної та всебічно розвиненої особистості.


/Files/images/українець.jpg

Основними напрямами патріотичного виховання є:

— формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.


Нормативно-правове забезпечення національно-патріотичного виховання в ЗДО

Закони України
- Закон України від 6.03. 2003 N 602-IV «Про Державний Гімн України»;
- Закон України від 9.04. 2015 № 315-VIII «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»

Укази Президента України
- Указ Президента України від 12.06.2015 року № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно- патріотичного виховання дітей та молоді»;
- Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»;
- Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»;
- Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»;
- Указ Президента України від 12.11.2009 №923/2009 «Про деякі заходи щодо відзначення видатних подій національної воєнної історії»
- Указ Президента України №69/2015 від 11.02.2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв небесної Сотні»

Постанови, Розпорядження, Доручення Кабінету Міністрів України
- Постанова Верховної Ради України від 28.01.1992 № 2067-ХІІ «Про Державний прапор України»;
- Постанова Верховної Рада України від 19.02. 1992 № 2137-XII «Про Державний герб України».
- Постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 року № 932 "Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно - патріотичного виховання на 2020 - 2025 роки"

Накази МОНУ
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.06.2022 № 527 «Про затвердження Концепції національно – патріотичне виховання дітей та молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно – патріотичне виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно – патріотичне вихованні у загальноосвітніх навчальних закладах»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.07.2015 № 768 «Про національно – патріотичне виховання в системі освіти»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді»;
- Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 №3754/981/538/49 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання молоді»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000№439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».

Листи МОНУ
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 20.10.2016 №1/9-561 "Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами";
- Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2016 №1/9-396 "Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах";
- Лист Міністерства освіти і науки України від 5.09.2015 № /9-455 «Щодо заходів з відзначення Дня захисника України»;
- Лист Міністерства освіти і науки України від 23.04.2015 №1/9-211 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі»;
- Лист Міністерства освіти і науки України від 27.11.2014 № 1/9-614 «Про методичні рекомендації з патріотичного виховання»;
- Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.08.2012 № 1/9-557 «Про методичні рекомендації з громадянської освіти та виховання у навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році».

Кiлькiсть переглядiв: 1004

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.