Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову
і мову її солов'їну.
В. Сосюра

Кожна нація, кожен народ має свої традиції, що вироблялися впродовж багатьох століть, освячені віками і становлять національну культуру, яка складається з цінностей, витворених як минулим, так і сучасними поколіннями.

Народ із покоління в покоління передає свій соціальний досвід, своє духовне багатство, свої історичні надбання, ство­рюючи тим самим свою, тільки йому притаманну, культуру.

Через систему традицій та звичаїв він витворює себе, свою духовну, народну культуру, свій характер, національну психологію та самосвідомість у своїх дітей.

Саме тому, у дошкільному закладі № 18 приділяється особлива увага народознавчому напрямку, а саме: вихованню у дітей любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, ознайомленню дітей з народними звичаями та традиціями, ознайомленню з народно-прикладним мистецтвом; ознайомленню з історичним минулим рідного краю.

Увесь навчально-виховний процес будується на основі шанобливого ставлення до національної гідності людини, її культури, мови.

В закладі створена «Українська світлиця», яку педагоги разом з дітьми і батьками облаштували предметами народного декоративно-вжиткового мистецтва, що спонукають дітей до усвідомлення ними їх національної приналежності, символізують Українську державу.

Малята залюбки відвідують їх. Вони одразу потрапляють у світ традицій матеріальної та ду­ховної культури нашого народу.

Цей куточок став постійним місцем проведення занять з народознавства. Вже саме перебування дітей в атмосфері народних звичаїв налаштовує їх на мажорний лад, викликає позитивне почуття, бажання дізнатись про цікаві речі у бабусиній оселі. Це декоративні тарілочки,керамічні іграшки, вишиті рушники, серветки, сорочки, які вишивали наші матері та бабусі. Велика піч, що оздоблена укра­їнським декоративним розписом, є улюбленою у дітей. Вона створює уявлення про перебування у селянській хаті - такій, у якій мешкали наші діди-прадіди. На печі, як годиться, розкладені глиняні глечики, горщики, гарбузи. А поряд на мисни­ку,— інший керамічний посуд, що розмальований за традиціями українського декоративного розпису: тарілка, миска й полумиски, кухлі, барильця, куманці тощо. Крім предметів та виробів національного мистецтва в куточку знаходяться вироби, які виготовляють і використовують в народі відповідно до обрядових циклів (осіннього, зимового, весняного, літнього).

При ознайомленні дітей з державною символікою, у них формується почуття свідомого громадянина України, здатного захищати її незалежність, а також йде розяснення ідейної суті державних символів і правил їх використання, виховання почуття поваги до них.

В Світлиці діти закріплюють знання про нашу Батьківщину, її народ, про українську мову. Вивчають народну мудрість – пісні, приказки, прислів'я, казки, загадки, слухають у записі народні пісні та колискові.

Люблять діти і вечори розваг, це насамперед українські народні та християнські свята: Різдво, Великдень, Трійця, до яких діти вивчають віршики, колядки, щедрівки, веснянки.

Тут дітей знайомлять з українськими письменниками, національними героями, читають легенди, розповідають про національні символи-обереги: віночок, рушник, калину та ін.

Проводяться з дітьми також і українські народні рухливі ігри.

Ми будемо надалі виховувати почуття патріотизму і любові до власної держави, допомагати усвідомлювати свою приналежність до рідного народу, його історії, культури і традицій.

Тож, нехай знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків стануть у нагоді не лише для піднесення національної гідності, а й для використання кращих традицій у практиці виховання підростаючого покоління.(фото)

Кiлькiсть переглядiв: 341

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.